Er zijn diverse mogelijkheden om de stuurfuncties over de twee stuurknuppels te verdelen, de twee mode’s die vaak worden gebruikt zijn:
Mode 2: de Helikopter mode ( heeft de voorkeur omdat deze logischer is)
Linker stuurknuppel naar voren is motor vol-gas, naar achteren is motor stationair
Linker stuurknuppel naar rechts is rechts (richtingsroer), links is links (richtingsroer).
Rechter stuurknuppel naar voren is omlaag (down), naar achteren is omhoog (up).
Rechter stuurknuppel naar rechts is rechts (rolroer), links is links (rolroer).
Mode 1:
Linker stuurknuppel naar voren is omlaag (down), naar achteren is omhoog(up)
Linker stuurknuppel naar rechts is rechts (richtingsroer), links is links (richtingsroer).
Rechter stuurknuppel naar voren is vol-gas, naar achteren is motor stationair.
Rechter stuurknuppel naar rechts is rechts (rolroer), links is links (rolroer).
Indien men geen rolroeren heeft gaat de stuurfunctie rechts-links richtingsroer naar de rechter stuurknuppel.